The best day of your life is the one on which you decide your life is your own. No apologies or excuses. No one to lean on, rely on, or blame. The gift is yours - it is an amazing journey - and you alone are responsible for the quality of it. This is the day your life really begins.
~
Bob Moawad~




Thursday 9 December 2010

hope and dream


Wahai bakal mujahidku.

Aku tidak tahu dimanakah kau sekarang.bagaimana keadaanmu?
Bagaimana rupamu?bagaimana akhlakmu?

bagaimana kehidupanmu sebagai seorang muslimin….????

Aku tidak tahu…semua itu adalah rahsia Sang Khaliq.

hanya Dia sahaja yang tahu.

tapi, aku yakin akan ape yang Rabbi kite janjikan untuk hambaNya yang bertaqwa.

sesungguhnya, muslimin yang soleh itu untuk muslimat yang solehah.

jadi, aku pegang kepada kata-kata itu untuk terus setia menantimu.

aku akan persiapkan diriku sesempurna yang mungkin
untuk bertemu denganmu hanya pada saat kau lafazkan ijab dan kabul

untuk memartabatkan aku kepada dunia bahawa

akulah serikandi serta permaisuri dalam hidupmu.

[dipetik dari blog penyejuk hati] :)
via friend

No comments: